واقعیت مجازی یا ترس از زنان زیبا ؟

فوبیای زنان زیبا

0

 

ترس از زنان زیبا

هر کس از چیزی یا فرد دیگری ممکن است  بترسد. بعضی از ترس ها فقط زمان هایی هستند که شخص را به مدت کوتاهی درهم می شکند و در نهایت ناپدید می شود، در حالی که برای افراد دیگر ممکن است  چنان شدید باشند  که موجب اضطراب فراوان بشوند ، به این معنی که مانع زندگی روزمره فرد می شود. چنین ترس های غیر منطقی و روانی به عنوان فوبیا  شناخته می شود.این فوبیا می تواند به شدت بر روابط اجتماعی فرد تاثیر منفی بگذارد و او را از بسیاری لذت ها محروم سازد. طبعا اولین راهی که منطقی به نظر می رسد ، مشاوره با یک درمانگر است تا بتواند به شما در این زمینه کمک کند.البته روان درمانی راه بسیار خوبی است اما اغلب مواقع ، بیمار نمی تواند نتیجه مطلوب خود را از جلسات درمانی کسب کند.به همین علت متخصصین پیلوسکا کلینیک به فکر استفاده از روش جدیدی به نام “درمان با واقعیت مجازی” افتادند تا بتوانند در درمان فوبیا ها به بیمار کمک کند.وی آر درمانی امروزه به شدت در کشورهای اروپایی و آمریکا با استقبال مواجه شده است و درصد بهبود بیمار نیز رقم قابل توجهی است.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید

 

در میان ترس های مختلف، افراد مبتلا به هراس اجتماعی، باید هر روز ترس و وحشت داشته باشند. از این رو، غلبه بر ترس آنها اجتناب ناپذیر است. یک فوبیای اجتماعی که بر مردان تأثیر می گذارد، ترس از زنان زیبا  است. در حال حاضر بسیاری از مردان و برخی از زنان به دلایل مختلف از سوی زنان زیبا تحت تهدید قرار می گیرند، اما این فوبیا  ، ترس را به چنین افراطی می کشاند که رفتارهای اجتماعی، شخصی و حرفه ای بسیاری از مردان و برخی از زنان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

ترس از زنان زیبا
ترس از زنان زیبا

 

علل احتمالی ترس از زنان زیبا

 

بسیاری از روانشناسان بر این باورند  که فوبیا و هراس ها  اغلب به خاطر  حوادث دردناکی است که فرد در سن نوجوانی یا کودکی  با آن ها  مواجه شده است. سو ء استفاده ی جنسی یا فیزیکی ، رابطه شکست خورده یا رد شدن توسط یک زن یا دلایل مشابه ، همه می توانند به علل اصلی این فوبیا  و بسیاری دیگر از فوبیا های اجتماعی اشاره داشته باشند .

 

پیچیدگی کمال، خجالت، ترس از رد شدن ، عدم اطمینان، اعتماد به نفس ضعیف، عدم داشتن  عزت  نفس، این فوبیا  را تشدید  می کند. افرادی که از این فوبیا  رنج می برند عموما از خجالت، تحقیر و انتقاد از شرایط اجتماعی ترس دارند. چنین فوبیای اجتماعی  ای عمیق است و می تواند تنها با دیدن یک زن زیبا بروز پیدا کند .

  • علائم و نشانه های ترس از زنان زیبا

  • حملات استرس  و اضطراب
  • تنگی نفس
  • سردرگمی و اختلال هویت
  • تنفس شدید
  • ضربان قلب نا منظم
  • ترسِ از دست دادن کنترل
  • حالت تهوع
  • خشک شدن دهان
  • تعرق بیش از حد

    گیجی و عدم توانایی برای ارزیابی صحیح

  • عدم توانایی تمرکز بر روی یک مسئله
  • ملتهب بودن
  • لرزیدن
  • احساس بی قدرتی کردن
  • وسواس نسبت به منبع فوبیا
  • ترس از دست دادن کنترل
  • رفتارهای اجتنابی
  • سردرد

 

چگونگی غلبه بر ترس از زنان زیبا

 

از آنجایی که اکثر فوبی ها بر اساس وضعیت های  ناشی از  مسائل  روانشناسی هستند دارند.  درمان آن ها نیز برای هر فرد با توجه به روان خود یا ساختار ذهنی متفاوت است. یک رویکرد اولیه برای تعیین علت اصلی ترس او ، مشاوره با یک درمان گر است. بعضی از گزینه های دیگر ذکر شده در ادامه نیز  می توانند به فرد کمک کرده  تا فوبیای خود را برطرف کند.

 

آموزش مهارت های اجتماعی

هیپنوتراپی

برنامه ریزی نورولینژستیک

درمان “در معرض قرار گرفتن ” یا تکنیک “شناور کردن ”

کاهش حساسیت

روان درمانی رفتاری شناختی

 

اعتماد به نفس و تصویر شخصی

اعتماد به نفس به زمینه های مختلفی تقسیم می شود. گرچه  ممکن است در مورد استفاده از رایانه اعتماد به نفس داشته باشید ، ممکن است درباره صحبت کردن با یک زن چندان به خودتان مطمئن نباشید.

ترس از زنان زیبا  معمولا نتیجه یک مشکل با باورهای شما در مورد ظاهر فیزیکی خودتان است . اگر همیشه به این فکر کنید که لیاقت بودن با یک زن زیبا را ندارید، طبیعی است که همیشه به هنگام بودن در کنار یک زن زیبا احساسا عدم اطمینان و ترس داشته باشید.

ترس از زنان زیبا
ترس از زنان زیبا

غلبه بر فوبیا

پیشنهاد می شود که در وهله اول تصویر ناقض ذهنی خود درباره زیبایی تان را تغییر داده و سپس باور هایتان را تعدیل کند تا بشود به درمان این فوبیا فکر کرد

هم چنین،استفاده از  تکنیک های رایجی که در غلبه  بر افسردگی و کاهش حساسیت مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است در درمان این نوع ترس از موثر باشد.

روش دیگر رفتن به نزد یک درمانگر است تا به کمک یکدیگر بتوانید بر این فوبیای خود غلبه کنید.اما چیزی که در این مقاله می خواهیم درباره اش صحبت کنیم استفاده از تکتولوژی در کنار علم پزشکی است .

گرچه روش های قبلی نیز به اندازه کافی کارآمد بوده اند اما امروزه باید به دنبال راه های جدید تری نیز باشیم.متخصصین کلینیک پیلوسکا برای اولین بار از “واقعیت مجازی” برای درمان بیماری ها و اختلالات روانی استفاده کرده اند و نتیجه مطلوب بوده است.در این روش بیمار با ترس های خود مواجه خواهد شد و به تدریج می توانند بر آن غلبه کنند

در این سیستم از هدست های واقعیت مجازی و تصاویر مجازی برای مواجه با منبع ترس استفاده می شود .

تصاویری از زنان زیبا به فرد مبتلا به فوبیا نشان داده می شود.در ابتدا می تواند تنها آن ها را مشاهده کرده و به تدریجی که به دیدن آن ها عاددت کرد قدم بعدی این خواهد بود که با آن ها صحبت کند و به تدریج فوبیا مرتفع شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین پیلوسکا کلینیک اینجا را کلیک کنید

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز VR

 

 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.