رهایی از اضطراب با واقعیت مجازی

0

رهایی از اضطراب با واقعیت مجازی

رهایی از اضطراب با واقعیت مجازی، به کمک کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا دیگر کار دشواری نیست. مطلب زیر را بخوانید تا به شما بگویم برای اینکه برای همیشه از دست اضطراب خود خلاص شوید، چه کار باید بکنید.

کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا

در کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا، به صورت تخصصی از واقعیت مجازی برای درمان بیماری های مختلف، استفاده می شود. در این کلینیک، برای اولین بار در ایران درمان قطعی اضطراب به کمک واقعیت مجازی امکان پذیر شده است. شما با سر زدن به این کلینیک می توانید برای همیشه با اضطراب خود خداحافظی کنید. البته لازم است اضافه کنم که اضطراب تنها بیماری نیست که با واقعیت مجازی قابل درمان است.

پیلوسکا
کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا

کاربردهای واقعیت مجازی

واقعیت مجازی در درمان اضطراب، پرخوری عصبی ناشی از اضطراب، افسردگی هم کاربرد دارد. هم چنین به شما کمک می کند تا به فوبیاهایی که ممکن است با آن درگیر باشید، غلبه کنید. مثل ترس از ارتفاع، ترس از پرواز، ترس از فضای بسته یا ترس از آسانسور.

محیط واقعیت مجازی
واقعیت مجازی می تواند بیماری های مختلفی را درمان کند

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی یک محیط شبیه سازی شده کامپیوتری است. این محیط سه بعدی به شما امکان حضور در محیط های مختلف را می دهد. محیط هایی که در زندگی واقعی ممکن است نتوانید در آن جا حضور داشته باشید. مثلا حضور در یک جنگل سرسبز، در کنار یک ساحل آرام و آفتابی. می توانید به کمک واقعیت مجازی در کنار یک آتش فشان خروشان حاضر شوید، البته بدون اینکه صدمه ای ببینید. این روش ها به شما کمک می کنند که آرامش بیشتری داشته باشید.

مدیتیشن و واقعیت مجازی
به کمک واقعیت مجازی می توانید در محیط های مختلف حضور داشته باشید

واقعیت مجازی و رهایی از اضطراب

اگر احساس می کنید در زندگی خود فرد مضطربی هستید، باید روش هایی را پیدا کنید که از این اضطراب رهایی پیدا کنید. اگر همیشه اضطراب داشته باشید، آسیب زیادی می بینید. اگر می خواهید بدانید که آیا اضطراب دارید یا خیر، قبل از خواندن ادامه این مطلب از خودتان یک تست بگیرید.

درمان اضطراب
برای اینکه بدانید اضطراب دارید یا نه، به سوالات پاسخ دهید.

اینجا کلیک کنید: آیا من اضطراب دارم؟

تشخیص اضطراب

شاید فهمیدن اینکه اضطراب دارید یا خیر، کار سختی نباشد. اما برای پیدا کردن دلیل آن بهتر است از یک روان درمانگر کمک بگیرید. او به کمک درمان های شناختی رفتاری در طی جلسات روان درمانی،‌ تشخیص می دهد که اضطراب شما از کجا ناشی می شود. سپس به شما راهکار درمانی مناسب را ارائه می دهد. شاید شما بتوانید تشخیص بدهید که اضطراب دارید، اما پیدا کردن دلیل آن همیشه ساده نیست. چون گاهی ممکن است چند عامل دست به دست هم بدهند تا در شما اضطراب ایجاد کنند.

اضطراب درمان
روان درمانگر می تواند برای درمان اضطراب به شما کمک کند

چرا اضطراب دارم؟

اضطراب می تواند به دلایل بسیار متعددی در فرد ایجاد شود. در حقیقت، اضطراب یک اختلال پیچیده است که در بسیاری از افراد وجود دارد. امروزه آن قدر اضطراب در زندگی همه ما زیاد است که محققان آن را بیماری قرن بیست و یکم شناخته اند. البته فراموش نکنید که اضطراب و استرس با هم خیلی فرق دارند. اگر در یک موقعیت سخت هستید، خیلی عجیب نیست که احساس نگرانی کنید. این همان چیزی است که به نام استرس شناخته می شود. اما اگر نگرانی شما بعد از برطرف شدن شرایط سخت هم ادامه پیدا کند، نشان دهنده اضطراب است و باید درمان شود.

اضطراب
اضطراب، بیماری قرن بیست و یکم

دلایل خانوادگی

حتما شما هم این ضرب المثل را شنیده اید که افسرده دل، افسرده کند انجمنی را. این موضوع درباره اضطراب هم صدق می کند. وقتی اعضای خانواده شما افرادی مضطرب باشند، این اضطراب به شما هم منتقل می شود. حتی ممکن است این اضطراب از دوران کودکی در شما وجود داشته است اما در بزرگسالی خود را نشان می دهد.

نشانه های اضطراب
اضطراب می تواند از طریق اعضای خانواده به شما منتقل شود

تجربه های تلخ زندگی

از دست دادن عزیزان، تصادف ناگوار، جدایی از همسر، شکست عشقی! می تواند در شما اضطراب ایجاد کند. زمانی که در روزهای سخت زندگی به سر می برید، حق دارید که مضطرب و افسرده باشید. اما وقتی این بحران تمام شد، نباید اجازه بدهید علائم اضطراب برای شما ادامه پیدا کند. البته می دانم که کنار آمدن با این رخدادهای سخت در زندگی، همیشه راحت نیست. اگر خودتان به تنهایی نمی توانید این موضوع را پشت سر بگذارید، حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

اضطراب ناشی از طلاق
طلاق می تواند یکی از عوامل مهم ایجاد اضطراب باشد

مصرف الکل و مواد مخدر

کسانی که سیگار می کشند، مواد مخدر استعمال می کنند یا به صورت افراطی مشروبات الکلی مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب فراگیر هستند. شاید تصور کنید که بعضی از افراد برای فرار از اضطراب های خود، سیگار می کشند یا مشروبات الکلی مصرف می کنند. اما همین امر خود می تواند اضطراب آن ها را تشدید کند.

دخانیات و الکل
مصرف دخانیات می تواند یکی از عوامل ایجاد کننده اضطراب باشد

الگوهای تغذیه ای

رژیم غذایی پرکالری و پرچرب می تواند احتمال ایجاد اضطراب را در شما بالا ببرد.  مصرف زیاد گوشت قرمز، مصرف زیاد کربوهیدرات ها (رژیم غذایی پر از قند و شیرینی) هم می تواند شما را مستعد درگیری با اضطراب کند. اگر عادت به خوردن غذاهای شور دارید، سعی کنید این عادت را کنار بگذارید. چون این دفعه برعکس همیشه، ترک نکردن عادت موجب مرض است!

اضطراب و درمان آن
مصرف زیاد گوشت قرمز، می تواند باعث ایجاد اضطراب شود

رهایی از اضطراب

برای غلبه بر اضطراب، راهکارهای مختلفی ارائه شده است. بعضی از افراد، درمان اضطراب را جدی نمی گیرند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، حتما به فکر یک درمان جدی برای اضطراب باشید. در لینک زیر، می توانید مطالبی را مطالعه کنید تا متوجه شوید درمان نکردن اضطراب چه مشکلاتی را برایتان به وجود می آورد.

حتما بخوانید: آسیب های ناشی از اضطراب

برای غلبه بر اضطراب چه باید کرد؟

همان طور که اشاره شد، اضطراب می تواند توسط چند عامل ایجاد شود. متاسفانه درمان اضطراب آسان نیست و ممکن است مجبور باشید روش های مختلفی را برای درمان اضطراب امتحان کنید. انتخاب اینکه کدام روش برای درمان شما مناسب تر است، هم زمان درمان شما را کوتاه تر می کند و هم نتیجه بهتری برای شما فراهم می کند.

دارو درمانی

اولین راهی که برای درمان اضطراب به ذهن بسیاری از افراد می رسد، دارو درمانی است. داروهای ضد اضطراب در حقیقت هیچ کمکی به شما نمی کنند. این داروها فقط علائم اضطراب را سرکوب می کنند ولی دلیل ایجاد کننده آن را از بین نمی برند.

دارو درمانی برای اضطراب
دیازپام یکی از داروهای ضد اضطراب است

مضرات داروهای ضد اضطراب

داروهای ضد اضطراب به شدت اعتیاد آور هستند. شما به این داروها وابسته می شوید. اگر آن ها را قطع کنید، هم فرآیند طبیعی زندگی تان دستخوش تغییر می شود و هم اضطراب شما افزایش می یابد. بی قراری و عصبی شدن از دیگر عوارض قطع ناگهانی این داروهاست.

درمان قطعی اضطراب
دارو درمانی برای مقابله با اضطراب، روش مناسبی نیست

از طرف دیگر، این داروها آسیب های جسمی شدیدی به بدن وارد می کنند. ریزش مو، افزایش وزن، ناباروری، پوکی استخوان از جمله عوارض داروهای ضد اضطراب یا آرام بخش هستند.

عوارض جانبی داروها
مصرف داروهای ضد اضطراب می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد

روان درمانی

برای رهایی از اضطراب، می توانید روان درمانی را امتحان کنید. یک روان درمانگر به شما کمک می کند که دلیل اضطراب خود را پیدا کنید. اگر بحران سختی را در زندگی گذرانده اید، اگر تجربه جدایی را پشت سر گذاشته اید، اگر عزیزی را از دست داده اید، روان درمانگر به شما کمک می کند با این روزهای سخت کنار بیایید و دوباره حالتان خوب شود.

افسردگی درمان
برای پیدا کردن دلیل اضطراب،لازم است از یک مشاور کمک بگیرید

درمان شناختی رفتاری

یکی از روش هایی که درمانگر برای شما به کار می گیرد، درمان شناختی رفتاری (CBT) است. در طول درمان شناختی رفتاری، شما می توانید بدون نگرانی با درمانگر خود راجع به احساساتتان صحبت کنید.  به کمک این روش شما می توانید بر احساسات منفی خود غلبه کنید و احساسات مثبت را جایگزین آن ها کنید.

درمان اضطراب
درمان شناختی رفتاری، راهی برای درمان اضطراب

مدیتیشن

روان درمانگر در ادامه درمان شما، به شما تکنیک های مدیتیشن را آموزش می دهد. مدیتیشن یک روش مطمئن و شناخته شده برای آرامش ذهن است. او به شما یاد می دهد که به کمک مدیتیشن، کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. هم چنین به شما می آموزد که چطور ذهن خود را آرام کنید. مدیتیشن می تواند به کنترل اضطراب شما کمک کند.

ممکن است انجام مدیتیشن برای شما به تنهایی آسان نباشد. چون وقتی مضطرب هستید، نمی توانید یک جا بنشینید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

مدیتیشن و واقعیت مجازی
انجام مدیتیشن به تنهایی می تواند سخت باشد

اما خبر خوبی برایتان دارم. واقعیت مجازی به شما کمک می کند که بدون نگرانی، مدیتیشن را انجام بدهید.

مدیتیشن با واقعیت مجازی

با کمک واقعیت مجازی، می توانید خودتان را در یک جنگل سرسبز ببینید. به جای اینکه به دوندگی های روزمره فکر کنید که در شما اضطراب ایجاد می کند، می توانید در جنگل به دنبال گوزن ها و پروانه ها بدوید. این کار جان تازه ای به شما می بخشد.

مدیتیشن با VR
نمونه ای از محیط مدیتیشن با واقعیت مجازی

شاید از فشارهای روزمره ناامید شده باشید و تصور کنید هیچ راه فراری ندارید. اما وقتی با واقعیت مجازی، مدیتیشن کنید و داستان های زیبا و آموزنده را گوش بدهید، ذهن شما یاد می گیرد که شما هم می توانید موفق بشوید.

مدیتیشن
مدیتیشن یک روش مناسب برای کاهش اضطراب است

حضور روان درمانگر

حضور روان درمانگر به شما کمک می کند که بهتر بتوانید مدیتیشن را انجام بدهید. او در کنار شماست و هر جا که لازم باشد، شما را راهنمایی می کند.

مدیتیشن و مشاوره
روان درمانگر می تواند به انجام بهتر مدیتیشن کمک کند

شرایط آرام و کنترل شده

وقتی با واقعیت مجازی، مدیتیشن یا مراقبه را انجام می دهید، هیچ عامل مزاحمی برای به هم زدن تمرکز شما وجود ندارد. به همین خاطر می توانید با آرامش روی مراقبه خود تمرکز کنید.

بهترین مرکز تخصصی واقعیت مجازی
مدیتیشن با واقعیت مجازی در یک محیط آرام انجام می شود

درمان قطعی و دائمی

وقتی مدیتیشن با واقعیت مجازی را در کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا، امتحان کنید، به صورت دائمی و قطعی اضطراب خود را درمان کرده اید. برای رهایی از اضطراب، مدیتیشن با واقعیت مجازی را فراموش نکنید.

بهترین کلینیک وی آر در تهران
بهترین مرکز درمان با واقعیت مجازی

منابع

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

نگارنده: سیمین معروف

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.