یکی از جدیدترن روش های درمانی برای کودکان اوتیسم – بهترین روانشناس 

2

 

یکی از جدیدترن روش های درمانی برای کودکان اوتیسم – بهترین روانشناس 

 

یافته های اولیه یک تحقیق جدید نشان داده است که درمان واقعیت مجازی یک گزینه درمان موثر برای بهبود اختلالات اجتماعی که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم مواجه هستند را فراهم می کند.

افراد مبتلا به اوتیسم با بسیاری از عملکرد های اجتماعی مانند : تعاملات اجتماعی، ارتباطات اجتماعی و شناخت احساسات دیگران مشکل دارند.

 

مطالعه انجام شده توسط مرکز مغز و اعصاب در دانشگاه تگزاس در دالاس و گروه روانپزشکی دانشگاه مرکز پزشکی جنوب غربی دالاس در دانشگاه تگزاس، تأثیر آموزش واقعی بیماری واقعیت مجازی برای 30 کودک مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا بیش از 10 جلسه مجزا 1 ساعته شامل یک دوره 5 هفته ای را اندازه گیری کردند.

نتایج بهبود در شناخت احساسات، تخصیص اجتماعی و عملکرد اجرایی و استدلال را نشان داد .

 

یکی از جدیدترن روش های درمانی برای کودکان اوتیسم - واقعیت مجازی

 

اوتیسم دارای عملکرد بالا چیست؟

 

اختلال طیف اوتیسم به 3 سطح شدید تقسیم می شود و سطح 3 بسیار شدید است. افراد مبتلا به اوتیسم سطح 3 دارای اختلالات شدید در ارتباطات کلامی و غیر کلامی و مقابله شدید دشوار با تغییر هستند.

افراد دارای عملکرد بالا یا سطح 1 اوتیسم اغلب دچار مشکلات پردازش نشانه های اجتماعی می شوند و به عنوان یک نتیجه، به ویژه در افراد و موقعیت های نا آشنا، می توانند درهم شکستگی و اضطراب داشته باشند.

 

عملکرد اجتماعی با واقعیت مجازی چیست؟

 

آموزش واقعیت مجازی ، فرد را قادر می سازد که وارد محیط مجازی که در آن می تواند به راحتی عملکرد اجتماعی خود را توسعه دهد غوطه ور شود .

این می تواند باعث یادگیری درک احساسات دیگران، تمرین ارتباطات اجتماعی و  مدیریت افکار و اعمال خود در شرایط اجتماعی باشد.

 

مزایای استفاده از واقعیت مجازی چیست؟

 

آموزش مجازی با واقعیت مجازی مزایای متفاوتی را نسبت به مداخلات مهارت های اجتماعی سنتی مانند وظایف شناخت احساسی و نقش های مختلف ارائه می دهد.

این مزایا عبارتند از:

این یک راه امن برای بازسازی مکرر زمینه های اجتماعی و رویارویی با آنها است  تا فرد بتواند بسیاری از سناریو های مختلف اجتماعی را تجربه کند.

این فرصت را برای تکرار تمرین در مبادلات اجتماعی پویا و مداوم در حال تغییر فراهم می کند. از آنجاییکه هیچ دو تعامل اجتماعی دقیقا همان نیست، این عمل پویا بیشتر از زندگی واقعی نسبت به یادگیری و تکرار را نشان می دهد.

این یک محیط حمایتی برای افراد فراهم می کند تا اشتباهات اجتماعی بدون اضطراب شدید و یا ترس از طرد شدن، که معمولا با تحقق موقعیت ها مرتبط است را کنترل کنند.

تکنولوژی اغلب برای این گروه از افراد جالب و بسیار موثر است.

 

منبع 

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی واقعیت مجازی (VR )

 

2 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام آیا این سیستم رادر ایران میشود تهیه کرد

    1. مدیر داخلی ناظر می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله
      از طریق منو تماس با ما، با همکاران تماس بگیرید راهنماییتان می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.