درمان قطعی اضطراب | واقعیت مجازی

اضطراب به شکل نگرانی و افکار مزاحم تعریف می شود
0

درمان قطعی اضطراب

درمان قطعی اضطراب امروزه دیگر کار دشواری نیست.  اگر دچار اضطراب هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب به شما خواهم گفت که برای درمان قطعی و دائمی اضطراب، چه راه حلی وجود دارد.

 

اضطراب فراگیر

امروزه پزشکان، اضطراب را بیماری قرن بیست و یکم معرفی کرده اند. افراد مبتلا به اضطراب فراگیر، در موقعیت های اجتماعی مختلف، دچار اضطراب زیادی می شوند. آن ها همیشه نگران هستند که اتفاق بدی برای آن ها می افتد. حضور در آسانسور، حضور در محیط های شلوغ می تواند اضطراب آن ها را چندین برابر کند.

اضطراب
اضطراب، بیماری قرن بیست و یکم

فوبیای ناشی از اضطراب

حتما شما هم کسانی را می شناسید که از هواپیما می ترسند. کسانی هم هستند که از سوار شدن به آسانسور می ترسند. یا مثلا به کسانی فکر کنید که نمی توانند روی پل رانندگی کنند یا در ارتفاعات راه بروند. ترس از پرواز، ترس از ارتفاع، ترس از فضای بسته یا فوبیاهای مرسومی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، می تواند ناشی از اضطراب آن ها باشد.

فوبیا و درمان اضطراب
اضطراب می تواند منجر به فوبیاهای مختلفی شود

حتما بخوانید: جدیدترین و بهترین روش درمان فوبیا

تشخیص اضطراب فراگیر

فرد مبتلا به اضطراب فراگیر، می تواند نوسانات خلق و خوی زیادی داشته باشد. من همکاری داشتم که همه اعضای مجموعه بسیار به او احترام می گذاشتند. او بسیار خوش خنده و پر از انرژی مثبت بود. همیشه به همه کمک می کرد و همه از بودن او در مجموعه خوشحال بودند. اما ناگهان روش و خلق و خوی او عوض شد. از بچه ها دوری می کرد، همیشه خسته بود، قبل از جلسات ماهانه مجموعه بسیار عصبی و پرخاشگر می شد. همه از این رفتار او متعجب بودند.

به مرور زمان مشخص شد که او به دلیل مشکلات خانوادگی، درگیر اضطراب جدی شده است. این اضطراب آن قدر ادامه پیدا کرده بود که کم کم او را به آدمی منزوی و پرخاشگر تبدیل کرده بود.

شاید شما هم چنین افرادی را در زندگی خود دیده باشید. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که در زندگی احساس نگرانی بیش از حد داشته باشید. احساس نگرانی برای اتفاقی که هنوز نیفتاده است.

پیشنهاد می کنم قبل از اینکه ادامه این مطلب را بخوانید، به لینک زیر مراجعه کنید.

کلیک کنید: سنجش میزان اضطراب

دلایل ایجاد اضطراب فراگیر

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند در فرد ایجاد اضطراب کند. من برای شما چندتایی از این موقعیت ها را توضیح می دهم.

تجربه جدایی

افرادی که در زندگی مشترک، جدایی را تجربه کرده اند، معمولا دچار اضطراب هستند. آن ها تا مدت ها از حضور در اجتماع یا جمع های خانوادگی می ترسند. چون نگران این هستند که کسی درباره زندگی خصوصی آن پرس و جو کند. این اضطراب در افراد زمانی بیشتر می شود که آن ها بخواهند با فرد جدیدی آشنا شوند. اگرچه همه این نگرانی ها تا حدی طبیعی است، ولی اگر بیشتر از شش ماه ادامه پیدا کنند هشدار دهنده است. نگرانی نباید آن قدر زیاد باشد که فرد را از زندگی طبیعی اش باز دارد.

اضطراب ناشی از طلاق
طلاق می تواند یکی از عوامل مهم ایجاد اضطراب باشد

از  دست دادن عزیزان

هیچ ضایعه ای در زندگی دردناک تر از، از دست دادن عزیزان نیست. همه ما وقتی کسی را از دست می دهیم، سعی می کنیم زمان بیشتری را با بازماندگان بگذرانیم. این واکنش در حقیقت به نوعی تسکین دادن خودمان است. اما باید مراقب باشیم که این نگرانی برای عزیزان و وابستگی به آن ها، تبدیل به اضطراب فراگیر نشود.

اضطراب و درمان آن
از دست دادن عزیزان می تواند باعث ایجاد اضطراب در فرد شود

عدم اعتماد به نفس

پایین بودن اعتماد به نفس یکی از دلایل ایجاد اضطراب است. شاید به نظر بی ربط بیاید، اما واقعیت این است که افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، بیشتر دچار اضطراب می شوند. آن ها همیشه تصور می کنند که نمی توانند کارها را به خوبی پیش ببرند. آن ها باید برای هر کاری ساعت ها وقت صرف کنند، بارها و بارها کاری را چک کنند تا مطمئن شوند که آن را درست انجام داده اند. آن ها هم چنین نگران این هستند که کار آن ها مورد تایید قرار بگیرد.

عدم اعتماد به نفس و اضطراب
پایین بودن اعتماد به نفس می تواند باعث اضطراب در فرد شود

ایده آل گرایی

افراد کمال گرا معمولا اضطراب بیشتری را در زندگی شان تجربه می کنند. افراد ایده آل گرا، هرگز به خودشان اجازه اشتباه کردن نمی دهند. به همین دلیل همه کارهای آن ها باید بدون عیب و نقص باشد. همین می تواند به آن ها اضطراب وارد کند.

کمال گرایی و اضطراب
وسواس کاری ناشی از کمال گرایی می تواند باعث اضطراب شود

چرا درمان قطعی اضطراب ضروری است؟

بدون شک، درمان قطعی اضطراب یک ضرورت است. اضطراب می تواند کیفیت زندگی ما را به صورت جدی تغییر دهد. افسردگی، انزوا، بی اشتهایی یا پرخوری عصبی، بی خوابی یا بدخوابی، تندخویی یا بی حوصلگی همه می توانند نتایج وجود اضطراب در بدن باشند.

اضطراب و علایم
اضطراب می تواند باعث پرخاشگری در فرد شود

اما پیامدهای ناشی از اضطراب فراگیر در بدن، فقط به مواردی که در بالا اشاره شد، ختم نمی شود. بیماری های بسیار دیگری هم ممکن است از اضطراب ناشی شوند.

تاثیر روی سیستم عصبی

اضطراب می تواند تاثیر جدی روی سیستم عصبی شما داشته باشد. وقتی مضطرب هستید، سطح هورمون های استرس در بدن شما بالاست. وقتی اضطراب ادامه پیدا می کند، بدن شما به حضور این هورمون ها عادت می کند. بالا بودن مقدار این هورمون ها در بدن، سردرد، سرگیجه و افسردگی ایجاد می کنند. افزایش وزن هم یکی از نتایج بالا بودن این هورمون ها در بدن است.

درمان استرس با مدیتیشن
کورتیزول به عنوان هورمون استرس در بدن تولید می شود

تاثیر روی سیستم قلبی عروقی

یکی از نتایج اولیه اضطراب، تپش قلب و درد در قفسه سینه است. بالا بودن ضربان قلب می تواند ریسک سکته قلبی را در بدن شما بالا ببرد.

ضربان قلب
بالا رفتن ضربان قلب می تواند ناشی از استرس باشد

تاثیر روی سیستم گوارشی

معده دردهای عصبی، حالت تهوع، بی اشتهایی، پرخوری عصبی نمونه هایی از تاثیرات اضطراب روی سیستم گوارشی بدن است. معده دردهای ناشی از اضطراب، می تواند خطر ابتلا به زخم معده یا در موارد شدیدتر، سرطان معده را افزایش دهد. پرخوری های عصبی ناشی از اضطراب هم می تواند افزایش وزن و بیماری های ناشی از آن را به دنبال داشته باشد. بیماری هایی مثل بالا رفتن چربی خون، سکته قلبی، بسته شدن رگ های قلب و غیره.

اضطراب و مدیتیشن
پرخوری عصبی ناشی از اضطراب

تاثیر روی سیستم ایمنی

سیستم ایمنی مسئول محافظت از بدن ما در برابر آلودگی ها و عفونت هاست. برای اینکه سیستم عصبی بتواند این وظیفه را به انجام برساند، باید بتواند خودش را بازسازی کند. اضطراب مانع بزرگی برای سیستم ایمنی بدن است. وقتی مضطرب هستید، سیستم ایمنی بدن تان رفته رفته ضعیف می شود. این کار باعث می شود که شما در معرض ابتلا به بیماری های مختلف، قرار بگیرید.

مدیتیشن
اضطراب می تواند باعث تضعیف فعالیت سیستم ایمنی شود

تاثیر روی سیستم تنفسی

اضطراب می تواند فعالیت های عادی سیستم تنفسی را هم مشکل ساز کند. وقتی مضطرب هستید، شش ها نمی توانند اکسیژن کافی را دریافت کنند. همین باعث می شود که شما تندتر نفس بکشید. کمبود اکسیژن در بدن می تواند آسیب های جدی به بدن شما بزند. می تواند فعالیت های مغزی شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. شما در این شرایط نمی توانید به درستی تفکر کنید یا تصمیم بگیرید.

اضطراب می تواند مشکلات تنفسی را ایجاد کند

تشدید فوبیا

اضطراب می تواند فوبیاهای مختلف را در شما تشدید کند. تصور کنید شما ترس از فضای بسته دارید و مجبور شده اید که به یک هواپیما سوار شوید. این ترس در شما تنگی نفس و درد در قفسه سینه را ایجاد می کند. اضطراب فراگیری که با آن دست و پنجه نرم می کنید هم می تواند این حالات را تشدید کند. شما باید از مهمانداران هواپیما کمک بگیرید. اما  در این وضعیت نمی توانید درست فکر کنید. بنابراین نمی توانید به راحتی خودتان را از این شرایط نجات دهید.

ترس از هواپیما دلایل
اضطراب می تواند علائم ترس از هواپیما را تشدید کند.

اگر اضطراب خود را درمان نکنید، سلامت جسمی و روانی شما می تواند با خطر جدی روبرو شود. به دلیل همین آسیب های جدی است که باید به فکر درمان قطعی اضطراب خود باشید.

درمان قطعی اضطراب پیلوسکا
برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود باید به دنبال درمان قطعی اضطراب باشید

درمان  قطعی اضطراب

برای کاهش اضطراب، راه های مختلفی برای شما وجود دارد. ممکن است بعضی از این راه ها را امتحان کرده باشید. اما من به شما جدیدترین روش درمان قطعی اضطراب را به شما معرفی می کنم. با این روش شما برای همیشه با اضطراب های آشکار و پنهان خود خداحافظی می کنید.

درمان با واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یک روش شبیه سازی شده کامپیوتری است. وقتی شما هدست های واقعیت مجازی را به چشم می زنید، خود را در محیطی جدید تصور می کنید. محیطی که در زندگی واقعی تان در آن جا حضور ندارید. می توانید در یک جنگل سرسبز باشید، در ساحل دریا قدم بزنید، پروانه ها را لمس کنید. شاید هم دوست داشته باشید که در یک خانه آرام بنشینید و به داستان های زیبا و آرامش بخش گوش بدهید.

مدیتیشن و واقعیت مجازی
به کمک واقعیت مجازی می توانید در محیط های مختلف حضور داشته باشید

 

مدیتیشن با واقعیت مجازی

در حقیقت شما به کمک واقعیت مجازی، می توانید مدیتیشن انجام دهید. مدیتیشن یک روش شناخته شده برای درمان اضطراب است. وقتی مدیتیشن انجام می دهید، می توانید کنترل افکار و احساسات خود را به دست بگیرید. مدیتیشن به شما کمک می کند که افکار منفی خود را بشناسید و آن ها را به افکار مثبت تبدیل کنید.

بهترین مرکز تخصصی واقعیت مجازی
مدیتیشن با واقعیت مجازی

 

مزایای مدیتیشن با واقعیت مجازی

مدیتیشن با تمرکز بالا

وقتی برای مدیتیشن از واقعیت مجازی کمک می گیرید، خودتان را در یک محیط واقعی تصور می کنید. هیچ عامل مزاحمی وجود ندارد که تمرکز شما را به بزند. شما کاملا در آرامش هستید و همه چیز را در کنترل خود دارید.

مدیتیشن با VR
مدیتیشن با واقعیت مجازی

حضور روان درمانگر

یکی دیگر از مزایای مدیتیشن با واقعیت مجازی این است که در همه مراحل، روان درمانگر مجرب در کنار شماست. در حقیقت، روان درمانگر دلیل اضطراب شما را تشخیص می دهد و سپس شما را به سمت مدیتیشن با واقعیت مجازی، سوق می دهد.

غلبه بر اضطراب
روان درمانگر به تشخیص دلیل اضطراب شما کمک می کند

درمان ترکیبی

اگر قبلا از یک روان درمانگر کمک گرفته باشید تا اضطراب خود را کنترل کنید، احتمالا با درمان شناختی رفتاری آشنا هستید. روان درمانگر در این روش درمانی به شما کمک می کند تا دلیل اضطراب خود را بشناسید. افکار منفی ناشی از اضطراب را پیدا کنید. در پایان جلسات روان درمانی، شما موفق خواهید شد که افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید.

 

درمان اضطراب
درمان شناختی رفتاری

 

برای ورود به پکیج جامع درمان اضطراب در خانه نیز میتوانید کلیک کنید

 

کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا

وقتی به کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا مراجعه می کنید، روان درمانگرهای مجرب به شما در شناخت دلیل اضطراب کمک می کنند. آن ها با به کارگیری واقعیت مجازی، امکان درمان قطعی اضطراب را برای شما فراهم می کنند. با این روش شما در مدت زمان خیلی کوتاه و به شیوه ای موثر، برای همیشه از دست اضطراب های آزار دهنده خود رها می شوید.

پیلوسکا
کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا

کلینیک تخصصی واقعیت مجازی پیلوسکا، اولین مرکز تخصصی است که از واقعیت مجازی برای درمان بیماری های جسمی و روانشناختی مختلف استفاده می کند.

منابع

منبع 1

منبع 2

منبع 3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.