واقعیت مجازی-رویا: درمان خواب های آشفته و کابوس در کلینیک واقعیت مجازی

واقعیت مجازی در مغز
0

 

واقعیت مجازی-رویا: خواب های شفاف و آشفته

درمان کابوس در کلینیک واقعیت مجازی

سلام دوستای خوبم. امروز موضوع علمی، جالب و سرگرم کننده ای برای شما داریم.

اصل واقعیت مجازی در نرم افزارهای کامپیوتری نیست؛ بلکه ریشه در مغز انسان دارد. سرنخ های جهان واقعیت مجازی در رویاهای شفاف ماست. مقاله جالبی درباره ی قدرت مغز در پیشگویی آینده نوشتیم. این مقاله علمی-مردمی و به دور از هیاهوی تبلیغاتی هست.

گفتیم که مغز، به خاطر توانایی در مدل سازی از جهان فیزیکی به صورت واقعیت مجازی، می تواند اتفاقات آینده نزدیک یا دور را پیش بینی کند. البته، پیش بینی های مغز نوعی خطا و آزمون یا تمرین است که لزوما درست از آب در نمی آیند.

برای خواندن کامل متن قبلی، اینجا کلیک کنید.

امروز به جزییاتِ خواب های شفاف و ارتباط آنها با واقعیت مجازی اُریجنال می پردازیم. همچنین، بهترین کلینیک درمان کابوس به کمک وی.آر.مدتیشن را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

آیا واقعیت مجازی نوعی ماده مخدر است؟

آیا واقعیت مجازی نوعی اعتیاد به مواد مخدر است؟

اغلب مردم در ذهن خود واقعیت مجازی را با داروهای مخدر و روانگردان یا دست کم آرامبخش ها مقایسه می کنند. نگرانی هایی درباره اثرات بالقوه مخرب آن وجود دارد. برای مثال، غرق شدن بیش از حد در دنیای وی آر، رها کردن کار و زندگی، دوستان و دور شدن از زندگی واقعیِ فردی و اجتماعی.

همیشه و در همه جهان، مردم نسبت به پیدایش فن آوری های جدید یا عجیب و غریب نگران شده اند. اوایلی که لیزر موهای زائد بدن وارد حیطه پوست و مو شد، خیلی ها نگران عوارض لیزرها بودند. اما امروزه، با تجربه های گرانبهای مراکز برتر و به کمک دستگاه های پیشرفته، این نگرانی تا حد زیادی برطرف شده.

واقعیت مجازی پدیده تازه ایست. ممکن است در اوایل کار بعضی طراحان تجاری از علاقه مردم سوء استفاده کنند. اما مراکز و کلینیک های معتبر واقعیت مجازی حتما از برنامه های درمانی دقیق و کنترل شده استفاده می کنند. نمایش هرگونه از واقعیت مجازی بر مبنای اصول اخلاقی،  حقوق انسانی، حقوق بیمار و رعایت اصول درمان می باشد.

واقعیت مجازی-رویای شفاف و مغز

بهترین کلینیک تخصصی واقعیت مجازی برای دیدن رویای شفاف

در بهترین حالت، نزدیک ترین دوست واقعیت مجازی همان رویای شفاف ما در خواب است. اصل واقعیت مجازی (سیستم مادر و اریجنال) در مغز سر خود ماست. شاید این حرف من درست باشه:  علاقه مندان به بحث خواب های آشکار احتمالا جزو علاقه مندان به فن آوری واقعیت مجازی یا همان “وی.آر.” هستند.

ما خیلی وقت ها با تمام حواس چندگانه خود خیال پردازی می کنیم. هر چیزی را که باب میلمان باشد تصور می کنیم و لحظه ای بعد کامل فراموش می کنیم. همه ما دایم به رویا فرو می رویم. این رویا می تواند در خواب و نیز در بیداری باشد.

رویا در خواب در مرحله ی REM یا همان خواب سنگین اتفاق می افتد. مغز ما موقع خواب عمیق رویاپردازی می کند. این رویاپردازی همان واقعیت مجازی در مغز است که با حرکت سریع چشم ها همراه است.

توانایی مغز در کنترل خواب و کابوس با واقعیت مجازی

بهترین کلینیک واقعیت مجازی کجاست؟
واقعیت مجازی در مغز

شاید بتوان گفت: آینده همان نقطه ی فرار ذهن ما به واقعیت مجازی ست. انگار مغز همه ی بشر دایم در حال رویاپردازی ست. بچه که بودم برای اینکه کابوس نبینم، رویاهای شفاف و امیدبخش در ذهن می پروراندم. فهمیدم که ما می توانیم خواب هایمان را با تصورات شفاف خود کنترل کنیم.

درمان سایر اختلالات خواب مانند خروپف و خرناس شبانه هم بزودی با واقعیت مجازی بهتر و متفاوت خواهد شد.

رویا یا خیال پردازی شفاف چیست؟

درمان کابوس و خواب ترسناک

در رویای شفاف، همه چیز بدون فکر اما آگاهانه پیش می رود. ما از رویای خود واهمه ای نداریم و با آن راحتیم. فکر و احساس و تصورات ما آنگونه که دوست داریم پیش می روند. به زبان ساده تر، می دانیم داریم خواب می بینیم و می توانیم جهت خوابمان را کنترل کنیم.

تصور کنید دارید خواب می بینید در جهت باد به مسیری در هوا پرواز می کنید که به سوی سرزمینی بایر و ترسناک است. خودآگاه شما می تواند در این رویا تغییر جهت داده، بر نیروی باد غلبه کند و شما را به سوی سرزمینی سرسبز و شگفت انگیز ببرد.

خودآگاه ما نیز در خواب سنگین فعال است و برای دریافت سیگنال های رویاپردازی آماده است. اینکه فکر کنیم خواب های ما حافظه ی اشتباه در مغزند، درست نیست. وقتی مغز ما در خواب به فکر فرو می رود، ما خواب می بینیم. به عبارتی، مغز در خواب در یک دنیای واقعیت مجازی فعال است. البته این واقعیت مجازی خود نوعی مدل سازی (توسط مغز و خودآگاه ما) از دنیای فیزیکی واقعی و حواس چندگانه انسانی است.

درمان کابوس با واقعیت مجازی (وی آر مدتیشن)

تقویت و آرامش ذهن با وی آر مدتیشن

کلینیک واقعیت مجازی به شما کمک می کند تا مفاهیم درست یا درهم برهم رویاهایتان را درک کنید؛ دلایل ریشه ای کابوس را در واقعیت مجازی مغز پیدا کنید.

روزانه یا شب قبل از خواب کلی افکار پریشان و سورئال در مغزمان می پرورانیم. توهّم سراغمان می آید و بعد در خواب همان ها توسط مغز پردازش می شود. این رویاهای درهم و برهم می توانند با پیش بینی های درستی از اتفاقات آینده توسط مغز نیز قاتی پاتی شوند. در این صورت، تشخیص رویای درست از نادرست برای شما دشوارتر خواهد شد. رویاپردازی در مغز نوعی بازی و تمرین است؛ تمرینی برای پیش گویی که می تواند آزمون و خطا باشد نه صرفا پیشگویی درست. بنابراین، دلیلی برای باور کردن این پیشگویی ها به طور کامل نداریم. خود من خواب های پریشانی برای آینده نزدیکم دیده ام که هرگز به واقعیت تبدیل نشده اند.

درمانگران خواب به شما کمک می کنند رویاهای شفاف از پریشان را تمایز دهید. آن ها از فن آوری واقعیت مجازی برای فریب مغز شما در جهت رویاپردازی مثبت و شفاف و عادت کردن به آن استفاده می کنند.

خودآگاه ما در واقعیت مجازی مغز هنگام خواب

اگر دقت کرده باشید، اغلبِ خواب های ما درباره خودمان و ارتباط دیگران با خود ماست. به عبارتی، اگر رویای خود را به خاطر بیاوریم، متوجه می شویم که ما در رویا حضور داشتیم و می فهمیدیم. خودیت فردی یا همان منِ فردی ما در رویاها همیشه حضور دارد. اغلب رویاها بازتابی از خودیت فردی و افکار شخصی مان هستند.

درمان کابوس در کلینیک واقعیت مجازی

جدیدترین روش مدیتیشن
مراقبه ذهنی با واقعیت مجازی

به کمک تصاویر وی آر مدتیشن در کلینیک جایروس، مغز شما به دریافت تصاویر مثبت و ساخت دنیاهای مجازی آرامبخش عادت می کند. زمانی که مغز بتواند حواس و تصاویر مثبتی برای مدل سازی مثبت مجازی دریافت کند، رویاهای شما نیز در مرحله خواب عمیق (REM) اصلاح خواهند شد.

نکته:  کلینیک واقعیت مجازی جایروس در واقع مجموعه بزرگی از تمامی شاخه های علوم مغز و اعصاب و روان است. اینگونه نیست که فقط تاویر مجازی دریافت کنید؛ درمانگر با روانشناسی ذهن و رفتار شما از قبل آشناست و بر اساس نیاز خود شما محتوی و شدت نمایش وی آر را تنظیم می کند.

این مطلب ادامه دارد

 

مریم اکبری زاده

واقعیت مجازی-رویا: در کلینیک جایروس

جایروس بهترین کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان کشور

با حضور در کلینیک جایروس، از مصاحبت افراد خوشرو، دارای انرژی مثبت و یاری رسان بهره ببرید. جمع جایروس بسیار شادمانه است حتی در میانه این همه مشکلات زندگی های امروزی…

با جایروس، توانمندی های خودآگاه و من فردی شما شکوفا می شود و ذهن شما یاد میگیرد چگونه آرامش و خونسردی خود را به دست آورد.

منبع منبع 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.