تفاوت پسران با دختران در واقعیت مجازی – بهترین مرکز درمانی واقعیت مجازی

0

تفاوت پسران با دختران در واقعیت مجازی

 

در واقعیت مجازی (vr )پسران  نسبت به دختران زمانی که معلم و درمانگری وجود ندارد به بهترین نحو یاد می گیرند .

معلمان همه تفاوت ها یی را که بین دختران و پسران از لحاظ آموزش و یادگیری نیاز است در تدریس واقعیت مجازی ایجاد می کنند.

چندین سال بعد از زمان حال، دانش آموزان در مدارس در سراسر جهان بخشی از آموزش خود را در محیط های یادگیری مجازی دریافت خواهند کرد.

استفاده از واقعیت مجازی دانش آموزان را قادر به ورود به مکان های 3 بعدی، شبیه سازی شده و موقعیت هایی میکنند که به طور معمول دسترس نبوده و یا امکان ورودش نیست زیرا این امر می تواند بیش از حد گران باشد یا بیش از حد خطرناک باشد یا از لحاظ جسمی غیرممکن باشد.

تدریس با استفاده از فناوری واقعیت مجازی ( VR ) به طور گسترده ای درحال گسترش است  و مطالعات بین المللی پیش بینی می کند که این روش میتواند بسیار مفید باشد.

با استفاده از واقعیت مجازی( VR) دانش آموزان می توانند با سفر به درون بدن شان در مورد سلول های بدن یاد بگیرند.

آنها همچنین می توانند آزمایش های پیچیده ای را با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت و مواد شیمیایی خطرناک انجام دهند، فقط با قرار دادن یک جفت عینک (VR )که بلافاصله تجربیات بسیار واقع گرایانه و پر جنب و جوش را میتوانند دریافت کنند.

طبق چندین گزارش، هزینه فن آوری واقعیت مجازی(VR )در 2-3 سال آینده بسیار کاهش خواهد یافت و این امر در کلاس درس روزانه برای حدود 15 میلیون دانش آموز در سرتاسر کشورهای مختلف تا سال 2025 ارائه خواهد شد .

این پیش بینی به وسیله ی سرمایه گذاران بزرگ در توسعه واقعیت مجازی (VR )برای آموزش توسط تکنسین های بزرگ مانند اپل، گوگل و سامسونگ بیان شده است.

 

از سال 2014،  در مطالعات مختلف مستند شده است که یادگیری با واقعیت مجازی (VR ) در شرایط خاص، جذاب تر است و می تواند منجر به نتایج بهتر یادگیری نسبت به روش های سنتی شود.

علاوه بر این، آخرین تحقیقات نشان می دهد که یادگیری دختران و پسران به میزان زیادی بر اساس شکل و ظاهر معلم مجازی، عامل آموزشی به اصطلاح متفاوت است.

در مطالعه ای که با 66 دانش آموز 7 و 8 ساله (نیم پسر، نیم دختر) در مدرسه استعداد علمی دانمارک انجام شد، Makransky و همکارانش دریافتند که دختران زمانی بیشتر در شبیه سازی VR  یاد گرفتند که در مطالعه ای که با 66 دانش آموز 7 و 8 ساله (نیم پسر، نیم دختر) در مدرسه استعداد علمی دانمارک انجام داد، Makransky و همکارانش دریافتند که زمانی دختران بیشتر در شبیه سازی VR  یاد گرفتند که معلم جوان بود  وپسران در حالی که پرواز بدون سرنشین بود بیشتر آموختند.

 

ما می بینیم که توانایی دانش آموزان برای شناسایی با عامل آموزشی، سطح یادگیری آنها را بهبود می بخشد.

این به ما فرصتی هیجان انگیز می دهد که در واقع آموزش را برای دانش آموزان جذاب تر کنیم.(مرکز تخصصی واقعیت مجازی )

این مهم است به این دلیل که علاقه کودکان به مدرسه در مدرسه متوسطه کاهش می یابد و به طور خاص تمایل به افزایش علاقه ی دانشجویان دختر در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی (STEM) است.

گویو مارکانسکی می گوید طراحان برنامه واقعیت (VR ) باید از این دانش استفاده کنند تا انواع مختلفی از عوامل آموزشی را با واقعیت مجازی ( VR ) برای انواع مختلف دانش آموزان ترکیب کنند.

نتایج به ما نشان می دهد که شدت تمرکز پسران در کار زمانی افزایش می یابد که معلم مجازی آنها یک چهره آموزش غیر سنتی مانند یک ربات یا هواپیماهای بدون سرنشین باشد.

ما همچنین این گونه عوامل آموزشی را می بینیم که در نتیجه نتایج یادگیری پسران موثرتر است، احتمالا به این دلیل که آنها برخی از ویژگی های ابرقهرمان را نشان می دهند که به طور گسترده ای به پسران باز می گردد و به همین دلیل آنها با عوامل مشابه  در بازی های کامپیوتری رفتار می کنند.

 

منبع

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس ونوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی واقعیت مجازی (VR) 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.