بهترین متخصص مغز و اعصاب| بهترین مرکز درمان پارکینسون| درمان پارکینسون

0

 

بهترین متخصص مغز و اعصاب- کاربرد عالی VR در درمان بیماری پارکینسون

واقعیت مجازی در درمان بیماری پارکینسون

همان گونه که به خوبی می دانید بیماری پارکینسون اختلالی است که باعث بروز مشکل در توانایی حرکتی بیمار می ‌شود و این گروه از بیماران در صدد یافتن راهی برای بهبود توانایی جسمانی خود هستند و حتی ممکن است به سراغ روش‌ های مختلفی از قبیل زالو درمانی و یا طب سوزنی بروند، اما واقعیت این است که امتحان کردن این روش ها هیچ تاثیری در بهبود حال آنها نداشته است. واقعیت مجازی افق جدیدی را در درمان افراد مبتلا به پارکینسون ایجاد کرده است و می توان به این بیماران مژده بهبودی و افزایش توانایی حرکتی را داد.

واقعیت مجازی یا VR

واقعیت مجازی و درمان پارکینسون

ممکن است این سوال به ذهن شما رسیده باشد که واقعیت مجازی یا VR چیست؟ به زبان ساده تر می توان گفت که واقعیت مجازی یک محیط طراحی شده کامپیوتری است که شما می ‌توانید به کمک یک جفت عینک مخصوص یا حضور در فضای طراحی شده خود را در آن محیط احساس کنید و کاملا از دنیای واقعی فاصله بگیرید و در دنیای مجازی مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال ممکن است شما تصور کنید که در زمین تنیس در پشت میز تنیس قرار دارید و می خواهید به انجام بازی تنیس بپردازید. گاهی اوقات از تبلت یا یک صفحه مانیتور برای نمایش فضای مجازی استفاده می شود و در این حالت نیز همچنان می ‌توانید از بازی در محیط طراحی شده لذت ببرید.
به این ترتیب می ‌توان گفت مفهومی که در پس بازی‌ های توانبخشی در واقعیت مجازی قرار دارد یک مفهوم دو بعدی است. اول اینکه این بازی‌ ها یک ابزار دیداری کاملا مشخص هستند که باعث بهبود حرکات کاربر می ‌شوند. به عنوان مثال کاربر در این محیط تلاش می ‌کند که یک سیب را در فضای مجازی بردارد. دوم آنکه واقعیت مجازی باعث افزایش انگیزه فردی کاربر خواهد شد. هر چه بیشتر کاربر خود را در این محیط احساس کند تمایل او برای انجام و تکرار تمرینات ورزشی مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد. پزشکان عقیده دارند که انجام دادن تمرینات ورزشی به صورت مکرر می ‌تواند به بهبود توانایی عملکردی دست و پای بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند تا آنها با سهولت بیشتری مسافت طولانی تری را قدم بزنند.
واقعیت مجازی در درمان بیماری پارکینسون

واقعیت مجازی در درمان پارکینسون

پارکینسون اختلالی است که علائم و نشانه های آن به تدریج خود را نشان می ‌دهد و به تدریج بر راه رفتن بیمار و توانایی حرکتی او تاثیر می گذارد و در نهایت باعث می ‌شود که راه رفتن به یک چالش بزرگ برای بیمار تبدیل گردد. اگر شما نیز به بیماری پارکینسون مبتلا هستید ممکن است از بهبود وضعیت جسمانی خود مأیوس شده باشید اما بهتر است بدانید که انجام دادن تمرینات جسمانی در یک مرکز معتبر و به کمک واقعیت مجازی می تواند کمک بسیار زیادی به شما نماید.
تحقیقات انجام شده نشان داده است که ورزش مداوم می تواند روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند نماید و این بیماران بتوانند استقلال بیشتری برای انجام فعالیت های جسمانی خود به دست بیاورند. شما می ‌توانید به کمک واقعیت مجازی و با توجه به نیازهای جسمانی خود به انجام دادن برخی از تمرینات سودمند بپردازید و به این ترتیب شاهد بهبود وضعیت جسمانی خود باشید. تمریناتی از قبیل دوچرخه سواری یا شبیه سازی آن در واقعیت مجازی اعضای بدن شما را به چالش می کشد و شما می توانید از مزایای عالی آن بهره مند شوید.
اگر مایل هستید به بهبود حال خود کمک کنید بهتر است هرچه زودتر به انجام این تمرین عالی در واقعیت مجازی بپردازید. افراد مبتلا به پارکینسون که قصد دارند به بهبود حال خود کمک کنند و توانایی جسمانی خود را افزایش دهند می ‌توانند از واقعیت مجازی به عنوان یک دوست جدید بهره بگیرد.

تاثیرات مثبت واقعیت مجازی در درمان بیماری پارکینسون

درمان پارکینسون با واقعیت مجازی
درمان پارکینسون با واقعیت مجازی

با توجه به تحقیقاتی که در خصوص بهره گرفتن از واقعیت مجازی در درمان بیماری پارکینسون انجام شده است و پزشکان بر روی راه رفتن و بهبود تعادل بیماران تمرکز کرده اند از واقعیت مجازی بانوان یک روش سودمند یاد شده است که باعث ایجاد تغییرات چشمگیر در نحوه راه رفتن و حفظ تعادل این بیماران می ‌شود. اضافه کردن واقعیت مجازی به زندگی روزمره بیماران مبتلا به پارکینسون باعث بهبود توانایی آنها در ارائه فیدبک می شود.
بهره گرفتن از واقعیت مجازی در کنار داروهای تجویز شده برای کاهش روند پیشرفت بیماری می ‌تواند با ارائه نتایج مثبت همراه شود. می ‌توان با افزایش حس لامسه و شنوایی در واقعیت مجازی شرایطی را به وجود آورد که بیمار بیشتر خود را در محیط مورد نظر احساس کند.
با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه VR ایجاد شده است این روش می تواند به اندازه کار درمانی برای بیماران مبتلا به پارکینسون سودمند باشد. فناوری واقعیت مجازی و بازی کردن در این فضا و در یک مرکز معتبر می تواند برای بیماران بسیار جذاب و هیجان آور باشد و از خستگی آنها در طول روز بکاهد و در کنار ایجاد حس خوب و هیجان به هدف اصلی که ورزش کردن با دست و پا و انجام برنامه توانبخشی است نزدیک شود.

افزایش توانایی راه رفتن در بیماران مبتلا به پارکینسون

درمان پارکینسون
درمان پارکینسون

به کمک فناوری واقعیت مجازی توانایی راه رفتن بیماران مبتلا به پارکینسون بهبود پیدا می ‌کند و آنها می ‌توانند در مقایسه با گذشته مسافت بیشتری را راه برود و حتی عکس العمل آنها به محرک های بیرونی بهتر می شود. این امر بدین معناست که می توان با یک انتخاب صحیح و مراجعه به یک پزشک با تجربه و یک مرکز معتبر از فناوری واقعیت مجازی به عنوان یک ابزار بی نظیر برای بهبود سرعت و توانایی حرکتی در بیماران مبتلا به پارکینسون بهره گرفت.

واقعیت مجازی یک ابزار امیدوار کننده برای بیماران مبتلا به پارکینسون

درمان پارکینسون با واقعیت مجازی
واقعیت مجازی در درمان پارکینسون

می توان فناوری واقعیت مجازی را به عنوان یک ابزار امیدوار کننده برای بهبود توانایی جسمانی بیماران مبتلا به پارکینسون تلقی کرد زیرا قابلیت کنترل در این محیط کامپیوتری به بیمار اجازه می دهد به راحتی با عکس العمل مناسب به انجام حرکات مورد نظر بپردازد.
واقعیت مجازی از یک استراتژی هدایت شده برای حرکت کردن بیمار استفاده می ‌کند. در این محیط بیمار می ‌تواند با توجه به اهداف درمان و انجام فعالیت های تعیین شده بپردازد و با محدودیت های محیطی کنار بیاید.
هنگامی که از اهداف متحرک در واقعیت مجازی استفاده می شود بیماران مبتلا به پارکینسون نیز سرعت خود را تا حد قابل توجهی افزایش می ‌دهند و به تدریج شاهد بهبود عملکرد فیزیکی خود خواهند بود. به این ترتیب زمان لازم برای انجام دادن یک فعالیت تعیین شده از قبیل لباس پوشیدن کوتاه تر می شود. هنگامی که بیمار شاهد بهبود وضعیت خود باشد تمایل بیشتری برای بهره گرفتن از واقعیت مجازی و انجام دادن تمرینات مورد نظر خواهد داشت.

منبع یک

منبع دو

مترجم: لیلا عبدالملکی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.